מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות

משכנתא

מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות
Home » בלוג » קבלו עצה על יועצי משכנתא

קבלו עצה על יועצי משכנתא

בדרך כלל, לפני הוצאות גדולות כמו קניית רכב או חופשה גדול בחו"ל, אנחנו מתייעצים, משווים ובודקים מול מי שרק מוכן לעזור. כשאנחנו לוקחים משכנתא, לעומת זאת, משום מה אנשים רבים פשוט לוקחים את מה שהבנק בו הם נמצאים מציע מבלי לחשוב יותר מדי. אולי התחום נראה מבלבל ומרתיע כל-כך עד שרוב האנשים מוכנים פשוט לקחת את ההצעה הראשונה שניתנת להם ולהתרחק מהנושא עד כמה שניתן. בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי תפיסתי בנושא המשכנתאות, מה שיצר מקצוע חדש יחסית: יועץ משכנתאות.

ועכשיו בעברית, בבקשה

גם אם לקחתם יוזמה והשוויתם בין ההצעות השונות של הבנקים בנוגע למשכנתא, יכול להיות (ואפילו סביר להניח) שתתקשו להבין מה כל הצעה מפרטת ואיזו מהן נכונה ביותר עבורכם. תפקידו של היועץ הוא לקחת את כל הנתונים, שכתובים לרוב בשפה פיננסית ומשפטית, לפשט אותם עבורכם ולהבין מכם מהם הצרכים והיכולות שלכם. כך, הוא אמור לעזור לכם בבחירת התכנית הנכונה ביותר לכם, מה שיכול לחסוך לאורך תקופת המשכנתא הממושכת סכומים גדולים מאוד של כסף, לפעמים אפילו עשרות אלפי שקלים ויותר.

חברה משפחתית או חברה ענקית?

ישנם שני סוגים של יועצי משכנתאות. הראשון הוא היועץ הפרטי. היועץ הפרטי הוא יועץ שעבד בעבר עבור בנק או גוף המתעסק במשכנתאות, או אדם פרטי שלקח קורס בתחום וכעת מייעץ לאחרים. הסוג השני הוא יועץ מטעם בנק או חברה גדולה. לכל אחד מאלו יתרונות וחסרונות. בעוד היועץ הפרטי מציע יחס אישי יותר וכמות לקוחות קטנה יותר, הידע שלו עשוי להיות פחות אמין והוא יכול להיות פחות מנוסה. העלות שלו גם עשויה להיות גבוהה יותר. יועץ מטעם חברה יכול להיות זול ומקצועי יותר על חשבון יחס פחות אישי.

אין חכם כבעל נסיון

מובן שבחירה נכונה היא לא פשוטה. יועץ משכנתאות יכול להיות לעזר גדול אם יתברר כבחירה הנכונה. כאן אין תשובה נכונה מלבד להתייעץ עם בעלי ניסיון, להיפגש עם מספר יועצים, פרטיים ומטעם גופים שונים, ולהחליט באופן אישי. חשוב שתרגישו שמבינים את הצרכים שלכם ושייעשה מאמץ מצד היועץ למצוא תכנית שתתאים לכם ותהיה רווחית עבורכם, ולא יקרה מצב בו תהיו עוד לקוח שתכליתו ליצור רווחים עבורו. השוו בין המחירים שדורשים היועצים השונים ולכו עם תחושת הבטן ועם עצות שתקבלו מחברים או קרובים.

צוללים לתוך החומר

כדאי גם, בטרם מתחילים בכלל לחפש יועץ משכנתאות, לנסות ולעשות את עבודתו במקומו. קחו את הזמן וקראו על הנושא, נסו להבין בו ככל הניתן. אחרי הכל, המידע קיים והוא זמין לכולם, יש רק צורך במעט מאמץ כדי להבין אותו לחלוטין. נסו להבין בצורה הטובה ביותר את היכולות הכלכליות שלכם כרגע ובשנים הקרובות וקחו בחשבון שינויים גדולים כמו הגדלת המשפחה או רכישות גדולות. אחרי שתהיה בידיכם כמות גדולה של מידע, תוכלו לדבר עם היועצים השונים בגובה העיניים, ולקבל החלטה מושכלת ולא פזיזה.

הארנק הוא המחליט

בשורה התחתונה מדובר על חסכון. זהו הקו המנחה וחשוב שלא לשכוח ממנו. אם תבחרו להיעזר ביועץ, זכרו שגם הוא דורש משכורת. קחו בחשבון כמה שיותר משתנים כדי לקבל החלטה שתצא רווחית עבורכם.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לביטוח משכנתא

בשליחת הודעה אני מאשר שקראתי ואישרתי את תנאי השימוש ואני מאשר קבלת הצעות ודיוור.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

פנייתך התקבלה. יועץ משכנתאות יחזור אליך בהקדם.
רוצה לקבל הצעה משתלמת לביטוח משכנתא?

השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית
לביטוח משכנתא מסוכן או חברת ביטוח למשכנתאות