מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות

משכנתא

מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות
Home » בלוג » בנקים למשכנתאות – איך לבחור את הבנק המתאים לי ?

בנקים למשכנתאות – איך לבחור את הבנק המתאים לי ?

אם הנכם מתעניינים בבנקים למשכנתאות, סימן שאתם בדרך לקניית דירה או שאתם חושבים בכיוון, מאחר וכיום אין כמעט מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא לקיחת משכנתא.

אחת ההחלטות שצריך לקבל היא באיזה בנק לקחת את המשכנתא, שברוב המקרים היא ההלוואה הגדולה והארוכה ביותר שתיקחו במהלך חייכם.

בין אם זו משכנתא עבור דירה ראשונה או עבור דירה שנייה או שלישית, המאמר הזה יעזור לכם להבין מהם הצעדים שצריך לעשות כשבוחרים את הבנק שממנו תיקחו את המשכנתא שלכם.

איך בוחרים בין הבנקים ?

כמעט כל הבנקים בישראל עוסקים במתן משכנתאות, מהבנקים הגדולים כמו בנק לאומי למשכנתאות, בנק הפועלים למשכנתאות , דרך הבנקים הבינוניים כמו מזרחי טפחות, הבנק בינלאומי ובנק דיסקונט ועד הבנקים הקטנים כמו בנק איגוד ובנק ירושלים.

לפני שאתם ניגשים לבנק, מומלץ לשבת ולקרוא קצת חומר על משכנתאות וריביות כדי לגבש לעצמכם החלטה לגבי המסלולים השונים שמתאימים לכם, הריבית שמתאימה לכם ולמשכורת הקיימת והעתידית שלכם, שינויים משפחתיים שאתם צופים בעתיד וכדומה.

הכינו את כל המסמכים הדרושים מראש, כדי להראות שאתם רציניים ומבינים עניין כדי שהבנק יתייחס אליכם בהתאם.

לאחר שאספתם את כל המידע והמסמכים, הגיע הזמן לבחור בנק.

כמו בכל החלטה שאתם מבצעים שמערבת הוצאה של כסף, גם כאן מומלץ מאוד להשוות בין הבנקים. כדאי לבדוק כמה שיותר בנקים, או לפחות שלושה.

דרך מצויינת לבצע סינון ראשוני בין הבנקים היא לפנות ולבקש אישור עקרוני לקבלת ההלוואה. בנק שלא רוצה או לא יכול לתת לכם אישור כזה יורד מהרשימה ואין טעם לגשת אליו לקבלת הצעה למשכנתא.

 מאחר ורוב הבנקים מציעים את אותם מסלולים לאותם מספר שנים, מה שמשתנה הוא גובה וסוג הריבית (קבועה, משתנה, צמודה וכו'). הריבית היא הגורם העיקרי בהלוואה שמשפיע על גובה ההחזר החודשי שלכם וכדאי להתייחס אליה ברצינות. הבדל של עשירית האחוז יכול לחסוך לכם מאות ואפילו אלפי שקלים בהחזרי החודשיים. הריבית יכולה להיות שונה בין הבנקים למשכנתאות ואפילו בין סניפים של אותו בנק. אל תתביישו לבקש מהפקיד שמולכם להציע את הריבית הטובה ביותר שהבנק יכול לתת לכם במסלולים השונים ואל תקבלו את ההצעה כסופית, זוהי רק תחילתו של משא ומתן על הריבית.

המטרה של קבלת מספר הצעות היא, בין היתר, כדי שתוכלו לבקש מהפקיד בבנק להשוות את הצעת הריבית שלו לריבית הטובה ביותר שקיבלתם מבנק אחר. אין צורך לציין את שם הבנק האחר.

לידיעתכם, למנהל הסניף יש יכולת וסמכות לאשר הטבה בריבית.

אל תוותרו על בדיקה גם בבנק שבו אתם מנהלים את החשבון. ייתכן והעובדה שאתם לקוחות טובים תעזור לכם לקבל הטבה משמעותית בריבית על מנת לשמור אתכם כלקוחות.

את כל ההצעות שאתם מקבלים, בקשו לקבל מפורטות ככל האפשר ובכתב ואחר כך שבו בבית והשוו ביניהן על פי מה שקבעתם שנכון לכם. קחו בחשבון שלכל הצעה יש תוקף שלאחריו התנאים שקיבלתם יכולים להשתנות.

הבנק שבו תבחרו צריך להיות זה שנותן לכם את הריביות הטובות ביותר במסלולים שהחלטתם שמתאימים לכם ומאפשר לכם את הגמישות הרבה ביותר בביצוע שינויים במהלך חיי ההלוואה, כמו שינוי מסלולים, פירעון מוקדם או מחזור.

טיפ לסיום

למרות שהמטרה שלכם היא להיות כמה שפחות במגע עם הבנק במהלך חיי המשכנתא, כדאי לתת דגש גם ליחס האנושי שאתם מקבלים מהבנק.כי לרגע שתצטרכו, כדאי שיהיה מישהו בצד השני שנעים לכם לדבר איתו.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לביטוח משכנתא

בשליחת הודעה אני מאשר שקראתי ואישרתי את תנאי השימוש ואני מאשר קבלת הצעות ודיוור.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

פנייתך התקבלה. יועץ משכנתאות יחזור אליך בהקדם.
רוצה לקבל הצעה משתלמת לביטוח משכנתא?

השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית
לביטוח משכנתא מסוכן או חברת ביטוח למשכנתאות