מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות

משכנתא

מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות
Home » בלוג » איך בנק ישראל משפיע על עלות המשכנתא שלכם?

איך בנק ישראל משפיע על עלות המשכנתא שלכם?

באין ספק שכדי לקנות דירה בישראל רוב האנשים יצטרכו לקחת משכנתא. הרבה אנשים יעבדו שנים רבות ויחסכו כספים, לא מעט גם יעזרו בהורים, אך בסופו של דבר, ללא בנקים למשכנתאות זה פשוט לא יקרה.
לכן, אם גם אתם נמצאים היום בשלב שבו אתם מנסים להבין מה זה אומר משכנתא ומה ההשפעה של בנק ישראל על כל העניין, אתם לא לבד. כולנו הרי שומעים מידי פעם הודעות חריגות כמו: "בנק ישראל מעלה ריבית לרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2013" וכדומה. עם זאת, האם כולנו מבינים מה הקשר בין העלאת הריבית והסכום שנשלם על המשכנתא? חשוב להבין: כאשר בנק ישראל מעלה את הריבית במשקל, הוא לא עושה זאת ככה סתם, אלא מתוך מטרה מסוימת. המטרה היא לרסן את קצב האינפלציה. אם ניקח לדוגמא את ההעלאה האחרונה שביצע הבנק, אנחנו נראה שהאינפלציה כבר התקרבה ל5% בשנה, ולכן ברור מדוע היה צורך בהעלאת הריבית.

 

הקשר בין הריבית עליה מכריז בנק ישראל ובין המשכנתא

כל עוד לא לקחתם משכנתא בריבית קבועה, הרי שיהיה קשר משמעותי ביותר לריבית שעליה מכריז בנק ישראל. הרבה אנשים בוחרים את האפשרות של משכנתא עם ריבית משתנה, והסיבה לכך היא שיש גם לא מעט ירידות מידי פעם, למשל, במצב של דיפלציה. עם זאת, קיימת כמובן גם אפשרות של משכנתא בריבית קבועה, ובמצב כזה הדברים ייראו אחרת. מי שיש לו משכנתא בריבית קבועה יוכל להמשיך ולשלם את אותו הסכום עליו הוא חתם לאורך כל חיי המשכנתא. יחד עם זאת, ולמרות שבמצב כזה תמיד נדע כמה נשלם, עדיין אין תשובה אחת נכונה לשאלה באיזה מסלול משכנתא כדאי לבחור.

  

למה רצוי להיעזר במומחים לענייני משכנתא?


אם תנסו לעשות לבד חישוב משכנתא, אתם תראו בעצמכם עד כמה זה מסובך. יש אינספור גורמים שיכולים להשפיע על העניין הזה, בין אם זו הריבית ובין אם זה כל מסלול אחר שבו אתם עומדים לבחור. כתוצאה מכך שהמשכנתא היא ההלוואה הכי גדולה שתיקחו, ברור שלא תרצו להסתכן. יתרה מכך, כל הרעיון הוא לקחת משכנתא שבאמת תוכלו לעמוד בהחזרים שלה מבלי שזה יפגע בחיי היומיום שלכם. לכן נשאלת השאלה:
כיצד בוחרים את מסלול המשכנתא המתאים? והאם זה משהו שכדאי לעשות לבד? חשוב להבין שהתשובה היא בפירוש לא. זה לא משנה אם מעניין אתכם, קודם כל, לעשות חישוב משכנתא או שאתם רוצים עזרה בבחירת המסלול הנכון לכם. מה שבטוח זה שאתם צריכים עזרה מאנשי המקצוע הנכונים. יש היום יועצים רבים שעובדים בתחום המשכנתא ואין ספק שאם תפנו אל אחד מהם, תוכלו להיות בטוחים יותר לגבי בחירת מסלול כזה או אחר שאליו תתחייבו לאורך שנים.

 

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לביטוח משכנתא

בשליחת הודעה אני מאשר שקראתי ואישרתי את תנאי השימוש ואני מאשר קבלת הצעות ודיוור.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

פנייתך התקבלה. יועץ משכנתאות יחזור אליך בהקדם.
רוצה לקבל הצעה משתלמת לביטוח משכנתא?

השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית
לביטוח משכנתא מסוכן או חברת ביטוח למשכנתאות