מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות

משכנתא

מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות
Home » בלוג » תנאי זכאות למשכנתא

תנאי זכאות למשכנתא

לא כולם מודעים לכך אבל משרד הבינוי והשיכון דואג להעניק לזכאים, כלומר מי שהוציא תעודת זכאות, סיוע במשכנתא. כמובן שישנם קריטריונים ברורים עבור תנאי זכאות למשכנתא, וגובה הסיוע הזה נקבע בהתאם לשיטת ניקוד מצטבר שלמעשה היא זו שקובעת בסופו של דבר את סכום המשכנתא אשר עבורו תוכלו לקבל את הסיוע הנדרש. מי זכאי לסבסוד משכנתא, באילו תנאים ומהן הבדיקות שיהיה עליו לעבור, הנה כל המידע לפניכם.

מי זכאי לסבסוד המשכנתא?

תוכנית הסיוע של משרד הבינוי והשיכון כוללת אזרחים ותיקים, עולים חדשים הן משפחות, והן משפחות חד הוריות, או אפילו עולים חדשים יחידים. כמו כן ניתן סיוע נוסף למי שרוכש דירה או בית באזור עדיפות לאומית, והדבר כמובן מוסיף לסיוע. יש צורך לצבור 599 נקודות ומעלה. בקריטריונים של תנאי זכאות למשכנתא נכללים שנות הנישואין, מספר הילדים ומספר האחים והאחיות של המבקשים.

המשכנתאות הללו משמשות ברובן לרכישת דירה. זו יכולה להיות דירה חדשה או דירה מיד שנייה. אולם אפשר גם להשתמש בה לצורך בנייה עצמית, הרחבת דירה, שיפוצים מיוחדים. כמו כן הן משמשות גם לצורך מימון משלים עבור הנחות המיועדות עבור דיירי השיכון הציבורי בעת רכישת דירה במבצע. בנוסף, ניתן כאן סיוע במימון שכר טרחה של עורך-דין לכל מי שמתקשה בהחזרי ההלוואה שלו.

מה כוללים תנאי זכאות למשכנתא

אם טרם חלפה שנה ממועד חתימת החוזה על רכישת הדירה תוכלו לקבל סיוע, בנוסף אם רכשתם דירה מקבלן וטרם עברו 36 חודשים ממועד החתימה על החוזה. כמובן שסכום הסיוע אינו אמור לעלות על יתרת החוב שלכם למוכר הדירה. וגם כאן הסיוע ינתן לכם בכפוף לבדיקת בטוחות על ידי הבנק, שתבדוק גם את היכולת שלכם לעמוד בתנאי החזר המשכנתא.

במידה ואתם זכאים חסרי דיור הרי שתעמוד לרשותכם ריבית של 0.5% פחות מהריבית לדיור שאותה מפרסם בנק ישראל, אך לא יותר מ- 3%. כמו כן יוכלו הזכאים לבחור את תקופת החזר המשכנתא עד ל-30 שנה, עם אפשרות לקיצור.

אם אתם מהזכאים חסרי הדיור אשר רוכשים דירה באזורי עדיפות לאומית א' ו-ב'  הזכאות שלכם תהיה לתוספת משכנתא של 4.5% ל-20 שנה. אם תרכשו דירה ביישובים בנגב ובקו העימות תהיו זכאים לתוספת הלוואה, בנוסף לסכום ההלוואה שנקבע על פי זכאותם האישית ובתנאי ריבית זהים.

במידה ואתם מעוניינים לבנות באופן עצמאי הרי שמשכנתא לבנייה עצמית תינתן לכם בשלבים לפי התקדמות הבנייה.

אילו בדיקות יש לעבור כדי לקבל זכאות?

מעבר לעמידה באותם תנאי זכאות למשכנתא תהיו חייבים לעבור בדיקות שונות. חלקן יתייחסו לסכום הסיוע, כמו גם לאפשרות שסכום המשכנתא גבוה יותר ממחצית הסכום הכולל של המשכנתא שאותה לקחתם. במידה ומדובר ביישובים הנמצאים באזור עדיפות לאומית א' ברור שסכום הסיוע אינו אמור לעלות על 98% ממחירה של הדירה, ואילו ביישובים אחרים סכום הסיוע לא יעלה על 95% ממחיר הדירה או הבית שאתם מתכוונים לרכוש.

כמובן שקבלת המשכנתא מותנית בהעברת הזכויות בדירה הנרכשת או הנבנית על שימכם כאשר לצידה יעשה רישום אזהרה בטאבו המעגן את רישום המשכנתא על הנכס.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לביטוח משכנתא

בשליחת הודעה אני מאשר שקראתי ואישרתי את תנאי השימוש ואני מאשר קבלת הצעות ודיוור.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

פנייתך התקבלה. יועץ משכנתאות יחזור אליך בהקדם.
רוצה לקבל הצעה משתלמת לביטוח משכנתא?

השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית
לביטוח משכנתא מסוכן או חברת ביטוח למשכנתאות