מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות

משכנתא

מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות
Home » בלוג » המשכנתא שחסכה לי

המשכנתא שחסכה לי

משכנתא תמיד הייתה אחד מהדברים המסובכים האלו שההתעסקות בו מתישה ומעדיפים לסיים איתה כמה שיותר מהר. מעט אנשים יחלקו על הטענה כי התעסקות עם המשכנתא יכולה להיות כאב ראש לא קטן. ועדיין, מדובר לרוב בסכומי כסף גדולים, שיכולים לדון את התא המשפחתי הממוצע לחודש נוח מבחינה פיננסית או לחודש שנסגר בקושי והוא דחוק מאוד מבחינת ההוצאות לעומת ההכנסות. מתברר שלעתים, ההחלטה הטובה ביותר שניתן לקבל בנוגע למשכנתא, היא דווקא לקחת אותה מחדש. לא כמשכנתא שנייה, אלא כמחזור שלה.

מה המשמעות של מחזור המשכנתא שלי?

מחזור משכנתא מאפשר למעשה לסלק את המשכנתא הנוכחית, עם התנאים החלים עליה, הריבית שנקבעה לה, האורך שנותר לה וכל שאר הפרמטרים עליהם חתמתם לפני כמה שנים, כשקניתם את הנכס. במקומה, תקחו אחת חדשה, עם תנאים חדשים, אולי אפילו מבנק אחר. כמובן שהשאיפה היא לקבל תנאים טובים יותר ולהקל על הנטל הכלכלי. מחזור נכון של המשכנתא יכול, אם כך, להניב במרוצת השנים חיסכון עצום של עשרות אלפי שקלים ויותר, על ידי התאמה נכונה של תנאיה ליכולותיכם וצרכיכם באותו הרגע.

למה לי למחזר את המשכנתא?

היתרון הראשון והבולט ביותר של מחזור משכנתא  הוא כמובן פוטנציאל החיסכון. מומלץ מדי כמה שנים לבדוק את הריבית שמציעים בנקים שונים על משכנתא דומה לשלכם, ולהשוות אותה לסכום אותו אתם משלמים היום. חשוב גם לעמוד על היכולת הפיננסית שלכם בימים אלו לעומת היכולת שהייתה לכם בתקופה בה לקחתם את המשכנתא לראשונה. אם אתם שוקלים למחזר את המשכנתא שלכם, כדאי שתנסו גם ליצור מעין תחזית מדוייקת ככל הניתן של היכולות הכלכליות בשנים הקרובות כדי להחליט מה מתאים לכם ביותר.

איך עושים את זה בכלל?

אם החלטתם שמחזור המשכנתא יניב לכם רווח, עליכם ראשית לפנות לבנק ממנו לקחתם את ההלוואה ולבקש ממנו הצעה חדשה שתתאים למצב שלכם כיום. לצד זאת, יש לפנות למספר בנקים אחרים ולבקש הצעות דומות. אחרי שהחלטתם על ההצעה המשתלמת ביותר, הבנק שהציע אותה יוכל לעזור לכם בהיפטרות מהמשכנתא הקיימת ומעבר לזו החדשה.

אז למה אף פעם לא שמעתי על זה קודם?

בוודאי שאלתם את עצמכם למה הבנק שלכם לא מציע לכם את האפשרות הזו, למחזר את המשכנתא ולהתאים אותה לצרכים הנוכחיים שלכם. ובכן, מתוך חשש שתמצאו תכנית טובה יותר בבנק אחר,

בנקים רבים למשכנתאות מעדיפים לשמור על היכולת הזו בשקט. כדאי גם שתדעו שלרוב, כשתתעמתו עם הבנק אם תרצו למחזר את המשכנתא, יאמרו לכם שעדיף להישאר עם התכנית הנוכחית. בין אם בגלל קנס יציאה שעשוי להפוך את העניין ללא רווחי או סיבה אחרת. הדבר עשוי להיות נכון, אבל כדאי לבדוק בעצמכם ולא להאמין לבנק בעיניים עצומות.

איפה האותיות הקטנות?

לפני שאתם חותמים על משכנתא בתנאים חדשים בבנק אחר, כדאי לוודא איך ייראה התהליך עצמו מול הבנק. לרוב, יש צורך בשמאי שיעריך מחדש את שווי הנכס, תשלום אגרות למיניהן ושימוש בשירותים נוספים שמן הסתם, יעלו עוד כסף. חשוב לקחת את כל אלו בחשבון, ורק אם החישוב הסופי מראה על חיסכון – למחזר את המשכנתא.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לביטוח משכנתא

בשליחת הודעה אני מאשר שקראתי ואישרתי את תנאי השימוש ואני מאשר קבלת הצעות ודיוור.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

פנייתך התקבלה. יועץ משכנתאות יחזור אליך בהקדם.
רוצה לקבל הצעה משתלמת לביטוח משכנתא?

השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית
לביטוח משכנתא מסוכן או חברת ביטוח למשכנתאות